مقالات آموزشی سگ ژرمن شپرد, بهداشت سگ

ریزش مو سگ ( ژرمن شپرد )

ریزش مو سگ ( ژرمن شپرد )
5/5 - (1 امتیاز)


ريزش مو در سگ ( ژرمن شپرد ) ممكن است به دليل الرژي يا الودگي به انگل هاي خارجي و حتي تميز كردن بيش از حد توسط خود سگ رخ دهد . بعضي انگل ها، الرژي ها و عفونت ها قابل سرايت به انسان ها هستند ، پس بسيار مهم است كه به محض اطلاع از مشكل با متخصص مشورت داشته باشيد.
انگل هاي خارجي ، مانند كك ، شپش ها ، ساس و كنه ، مي تواند باعث پديدار شدن تكه هاي بي مو ، به ويژه در محلي كه سگتان خارانده است ، شود . بعضي از مشكلات احتمالي شبيه ريزش مو هستند ، پس به دقت به دنبال علائم الودگي باشيد و اگر شك داريد ، با دامپزشك خود تماس بگيريد .
تميز كردن بيش از اندازه خود در سگ ها ( ژرمن شپرد ) باعث مشكلات پوستي مانند Acral Lick Granuloma ( یک حالت رایج است که در سگ های بزرگ و فعال دیده شده که سگ یک ناحیه که معمولا ساق دست است را به صورت افراطی لیس میزند ، تا زمانی که یک ضایعه ی زخمی برجسته ی سفت، شکل می گیرد.) مي شود . مشكل تميز كردن بيش از حد خود ريشه اضطرابي دارد. اگر اگاه شديد كه حيوانتان بيش از حد خودش را تميز مي كند ، براي مشورت و درمان به دامپزشك خود مراجعه كنيد .

روش های جلوگیری از ریزش مو سگ ( ژرمن شپرد )

1- برس زدن:

با برس زدن منظم سگ ( ژرمن شپرد )  می توانید ریزش موی سگ ( ژرمن شپرد ) خود را کنترل کنید . در هنگام برس زدن موهای مرده بیرون می آیند و دیگر در نقاط مختلف خانه یا روی لباس شما جمع نمی شوند .
برس باید متناسب با اندازه و نوع موهای سگ ( ژرمن شپرد ) باشد زیرا انتخاب برس های نامناسب می تواند به سگ  آسیب بزند .
نژاد های مو کوتاه به اندازه نژاد های مو بلند نیاز به برس زدن ندارند .

2 – حمام کردن:

یکی از راه های دیگر کنترل ریزش موی سگ ها ( ژرمن شپرد ) حمام کردن است ، زیرا پوست و موی تمیز به معنای کاهش ریزش مو است . در هنگام حمام کردن مو های مرده سگ ( ژرمن شپرد ) بیرون می آیند .
سگ ها ( ژرمن شپرد )  در تابستان نیاز بیشتری به حمام رفتن دارند . شما باید در تابستان سگ خود را یکبار در هفته حمام ببرید زیرا حمام رفتن موجب مرطوب شدن پوست و جلوگیری از خشکی می شود . خشکی پوست به معنای ریزش موی بیشتر است .
بهتر است از شامپو های مناسب سگ ( ژرمن شپرد )  استفاده کنید که موجب نیرومند شدن پوست سگ ( ژرمن شپرد ) می شوند . برای آشنایی بیشتر به بخش لوازم جانبی مراجعه کنید.

3 – رژیم غذایی:

ریزش موی سگ ها ( ژرمن شپرد )  به رژیم غذایی آنها نیز بستگی دارد و سگ هایی که رژیم غذایی نامناسبی دارند دارای ریزش موی بیشتری هستند .
برای سگتان یک رژیم غذایی بالانس شده که دارای پروتئین ، فیبر و چربی بالا باشد تعیین کنید .

4 – مکمل های غذایی:

در صورتی که رژیم غذایی سگ ( ژرمن شپرد ) شما مواد مورد نیاز بدنش را به او نمی رساند ، با دادن مکمل های غذایی مناسب به سگ ( ژرمن شپرد ) می توان ریزش مویش را کنترل کرد . چربی ها برای سلامت پوست و موی سگ ( ژرمن شپرد ) لازمند و اسید چرب ها مواد مورد نیاز پوست سگ را تامین می کنند و از ریزش مو جلوگیری می کنند .

5 – کک و کنه:

کک ها ، کنه ها و دیگر انگل ها می توانند مشکلات زیادی را برای سگ ( ژرمن شپرد ) به وجود آورند . هنگامی که سگ ( ژرمن شپرد )  دارای انگل های بیرونی باشد بیش از مواقع عادی خود را می خاراند و همین موجب افزایش ریزش مو می شود .
کک ها و کنه ها را می توان با دارو و شامپو های مخصوص از بین برد .

6 – کنترل استرس:

یک سگ ( ژرمن شپرد )  مضطرب نسبت به مواقع عادی ریزش موی بیشتری دارد . اضطراب در سگ ها بر اثر عوامل محیطی مانند تغییر محل زندگی ، از دست دادن یکی از اعضای خانواده یا پت و یا تولد یک کودک به وجود می آید . کنترل استرس معمولا مشکل را حل کرده و ریزش مو را کاهش می دهد .
علت استرس سگ ( ژرمن شپرد )  خود را شناسایی کرده و آن را با محبت و توجه ، درمان و یا حتی دارو از بین ببرید .

در صورتی که متوجه شدید ریزش موی سگتان غیر عادیست حتما او را برای معاینه به نزد دامپزشک ببرید تا احتمال وجود بیماری های مختلف از بین برود . بیماری هایی که موجب ریزش مو می شوند شامل مشکلات پوستی ، کرم های حلقه دار ، کچلی و سرطان می شوند .

 

4 نظر در “ریزش مو سگ ( ژرمن شپرد )

  1. نوری گفت:

    اطلاعات داده شده عالی و مفید بود .ممنون.

  2. سعید گفت:

    راهنمایی و اطلاعاتتان خیلی کامل بود

  3. میلاد گفت:

    سگ من موهای رو کمرش میریزه علتش چی میتونه باشه ژرمن مو بلند هستش یکسالشه ممنون میشم کم کنید

    1. مدیر سایت گفت:

      میلاد جان لطفا توضیحات بیشتری از سن و جنسیت و نژاد سگت بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *