تغذیه سگ

تغذیه سگ ماده ( ژرمن شپرد) در دوره شیردهی

تغذیه سگ ماده ( ژرمن شپرد) در دوره شیردهی
5/5 - (1 امتیاز)

دوران شیردهی سگ ماده ( ژرمن شپرد ) تقریبا بلافاصله بعد از تولد توله ها آغاز شده و ممکن است تا 2ماه و بیشتر به طول انجامد. عمده نیاز روزانه سگ ماده برای تامین احتیاجات غذایی خود و توله ها شامل آب و مایعات،پروتئین،ویتامین ها،املاح معدنی و انرژی می باشد.از آنجا که قسمت اعظم حجم شیر از آب تشکیل شده تامین آب لازم برای تولید و ترشح شیر در غدد پستانی از جمله نیازهای ضروری سگ ماده ( ژرمن شپرد – شیتزو ) در این زمان به حساب آمده وآب تازه وسالم باید همیشه در دسترس حیوان قرار داشته باشد.

اگر سگ شما با خوردن شیراسهال نمی شود دادن 1یا 2 وعده شیر در روز در دوره شیردهی بسیار مفید است.در دوره شیردهی بهتراست از غذاهای نرم و آبکی ویا حتی سوپ مانند به سگ ماده بدهید.

 

 

هرچه توله ها بزرگتر می شوند غذای بیشتری می خواهند و برای تامین این غذا فشار بیشتری به مادر می آید. زمانی که توله ها به سن یک ماه و نبمگی رسیدند بیشترین فشار برای تولید شیر کافی متوجه سگ ماده خواهد بود،سعی کنید از این سنین به توله ها غذای کمکی بیشتری بدهید تا قسمتی از نیازهای آنها از این طریق برآورده شود.کارشناسان این امر تاکید که از غذاهای خشک و کنسروهای مخصوص برای تامین موادمعدنی و ویتامین های مورد نیاز سگ ماده ( ژرمن شپرد – شیتزو )  دردوران شیردهی حتما استفاده شود.برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش لوازم جانبی مراجعه کنید.

دوران شیردهی سگ ماده تقریبا بلافاصله بعد از تولد توله ها آغاز شده و ممکن است تا 2ماه و بیشتر به طول انجامد.

 

زمانیکه توله ها به سن یک ماه و نیمگی رسیدند بیشترین فشار برای تولید شیر کافی متوجه سگ ماده خواهد بود،سعی کنید از این سنین به توله ها غذای کمکی بیشتری بدهید تا قسمتی از نیازهای آنها از این طریق برآورده شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *