بهداشت سگ, مقالات آموزشی سگ ژرمن شپرد

بهداشت دهان و دندان سگ ( ژرمن شپرد )

بهداشت دهان و دندان سگ ( ژرمن شپرد )
5/5 - (1 امتیاز)

اهمیت سلامتی دهان و دندان سگ (  ژرمن شپرد )

سلامتی دهان و دندان سگ (  ژرمن شپرد ) بسیار مهم است. دهان و دندان ها و لثه سگژرمن شپرد  ) به اندازه دندان و لثه انسان در برابر بیماری اسیب پذیر است و بیماری های دندان شایع ترین بیماری های شناخته شده از 3 سالگی به بعد است . لثه و دهان و دندان های سالم گام اول برای اطمینان از این است که سگ شما بیشترین بهره را از غذایش می برد و همچنان که دردناک می شود و در متابولیزم اختلال ایجاد می شود ، مراقببت ضعیف از دندان ها باعث می شود باکتری ها وارد جریان خون شوند و در کار کلیه ها ، قلب و اندام های دیگر اختلال ایجاد کنند.
مراقبت ازدهان و دندان باید خیلی زود شروع شود ، حتی قبل از اینکه دندان های شیری توله سگ( ژرمن شپرد  ) بریزد ( 4-6 ماهگی ). شما میتوانید سگ ( ژرمن شپرد ) را به معاینه و مسواک زدن به اهستگی و برنامه ربزی دقیق عادت دهید . زمانی را انتخاب کنید که سگ ( ژرمن شپرد – شیتزو  ) آرام و ساکت است و به سادگی هر دو لبهایش را به طرفین بکشید ، سپس شروع کنید به پاک کردن دندان هایش با تنریب یا پارچه شستشو که دور انگشتتان پیچیده اید و سطح بیرونی دندانش ، جایی که پلاک ساخته می شود را تمیز کنید . بعد از اتمام هر بار شستشو او را تشویق کنید و به او تشویقی بدهید.برای تمیز کردن دندان سگ ( ژرمن شپرد – شیتزو ) میتوانید از مسواک و خمیردندان مخصوص سگ ( ژرمن شپرد ) استفاده کنید.برای آشنایی بیشتر به بخش لوازم جانبی مراجعه کنید. یک مسواک مخصوص سگ ( ژرمن شپرد ) بگیرید . بدون خمیر دندان شروع کنید ، مسواک را در اب گرم خیس کنید و روی قسمتی از دندان بین لثه و دندان را با مسواکی که سر ان زاویه 45 درجه دارد که دسترسی به زیر خط لثه را اسان میکند ، مسواک کنید . مسواک را به سمت بالا و پایین ببرید و کمی ان را فشار دهید .
در نهایت و زمانی که برای بار اول سگ ( ژرمن شپرد )  به مسواک مخصوص عادت کرد ، شروع به استفاده از خمیر دندان انزیمی مخصوص سگ ها (با طعم های گوشت ، نعناع و مالت) کنید . هرگز از خمیر دندان های معمولی که خودمان استفاده میکنیم ، استفاده نکنید زیرا به بافت دهان و دستگاه گوارش سگ ( ژرمن شپرد ) آسیب می رساند.[/vc_column_text][vc_text_separator title=”مراجعه به دامپزشک ” title_align=”separator_align_right” style=”one” element_type=”div” font_weight=”100″][vc_column_text]معاینه منظم دندان می تواند مشکلات بالقوه را شناسایی کند . در حین معاینه دهان و دندان دامپزشک صورت و سر را برای عدم تقارن ، ورم یا ترشح معاینه میکند سپس حفره دهان ، بزاق دهان و سطح روی دندان و لثه و سطح درونی دندان ها و لثه و زبان ، کام ، لوزه ها و سطح شکمی زبان را معاینه میکند .

اگر دندان سگ ( ژرمن شپرد-شیتزو ) رسوب داشته باشد ، دامپزشک آن را بر طرف میکند.به این تمیز کردن دندان ها به صورت حرفه ای پروفیلاکسی گفته می شود . تمیز کردن معمول دندان ممکن است شامل :

-فلاشینگ دهان با محلول انتی باکتریال.
-تمیز کردن دندان با اولتراسونیک مدرج برای از بین بردن رسوب از بالا و زیر خط لثه .
-استفاده از محلول افشا کننده برای پیدا کردن هر منطقه ای که رسوب در ان باقی مانده ، که بعدا تمیز میشوند.
-صیقل کردن دندان برای از بین بردن خراشهای میکروسکوپی.
-بازرسی هر دندان و لثه و اطراف ان برای هرگونه علامتی از بیماری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *