مقالات آموزشی سگ ژرمن شپرد, تغذیه سگ

تغذیه سگ های ماده ( ژرمن شپرد ) در دوران بارداری

تغذیه سگ های ماده ( ژرمن شپرد ) در دوران بارداری
5/5 - (1 امتیاز)

سگ ماده ( ژرمن شپرد ) در دوران بارداری باید علاوه بر نیازهای جسمی خود، نیازهای حیاتی توله هایی را که در شکم دارد نیز برآورده کند.همچنین در اواخر بارداری به تدریج غدد تولید شیر فعال شده و تامین موادغذایی ،املاح و قند موجود در شیر نیز برعهده بدن مادر خواهد بود.

در دوران بارداری سگ ( ژرمن شپرد ) چه باید کرد؟

در دوران بارداری سگ ( ژرمن شپرد ) خود باید سعی کنید او را با مواد غذایی سالم و مقوی تغذیه کنید.بهتر است از روز 40 بارداری به او حداقل دو وعده در روز غذا بدهید.تامین انواع ویتامین ها و املاح ضروری مثل کلسیم،فسفر،سدیم وپتاسیم نیز در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

تا قبل از روز 40 بارداری نیازی به اضافه کردن غذای روزانه سگ ( ژرمن شپرد ) نیست،زایمان سگ های چاق معمولا با مشکل همراه است.در صورت امکان سعی کنید در دوران بارداری سگ ( ژرمن شپرد ) خود را به پیاده روی ببرید.این کار علاوه براینکه از چاق شدن حیوان جلوگیری میکند باعث تقویت عضلات شکم شده و از سویی دیگر موجبات چرخش آسانتر توله ها در محوطه لگنی هنگام زایمان را امکانپذیر کرده و در نتیجه زایمان کم خطرتر میشود.

از دادن مکمل های کلسیمی در اواخر دوره بارداری خودداری کنید.این امر ممکن است در عمل غده پاراتیرویید ایجاد اختلال کرده و مانع تحریک دخیره سازی کلسیم در دوران پس از زایمان و زمان شیردهی گردد.بهترین غدا برای دوران بارداری سگ ( ژرمن شپرد ) غذاهای بالانس شده مخصوص سگ میباشد که درکیفیت های مختلف با برندهای گوناگون در بازار موجود است،برای آشنایی بیشتر به بخش لوازم جانبی مراجعه کنید

سگ ماده ( ژرمن شپرد ) در دوران بارداری باید علاوه بر نیازهای جسمی خود، نیازهای حیاتی توله هایی را که در شکم دارد نیز برآورده کند.

 

زایمان سگ های چاق معمولا با مشکل همراه است.در صورت امکان سعی کنید در دوران بارداری سگ خود را به پیاده روی ببرید.

3 نظر در “تغذیه سگ های ماده ( ژرمن شپرد ) در دوران بارداری

  1. پیمان گفت:

    اینکه میگن سگ اواخر دوران بارداری باید تو فضای تاریک باشه درسته؟

    1. نخیر اصلا صحت نداره

  2. حبيب حق شناس گفت:

    مرسي از مطالبتون . يك سوال داشتم ممنون ميشم راهنمايم كنيد كه در دوران بارداري ژرمن شبرد شرايط و دماي لانه اش بايد چطور باشد . ايا ميتواند مثل قبل در همان لانه اش زندگي كند ؟ ممنونم از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *