مقالات آموزشی سگ ژرمن شپرد, اطلاعات عمومی

محل نگهداری مناسب سگ

محل نگهداری مناسب سگ
5/5 - (1 امتیاز)

محل نگهداری سگ ( ژرمن شپرد ) ، مهمترین مسئله ای است که قبل از خرید سگ ( ژرمن شپرد ) باید راجع به آن فکرکرد. نگهداری سگ های بزرگی مثل ژرمن شپرد و …. در آپارتمان کوچک کاری نسنجیده و نادرست است و علاوه بر آزار و اذیت اعضا خانه و همسایه ها، موجب افسردگی و ناراحتی سگ خواهد شد. از سویی دیگر برخی از نژاد های کوچک مثل پامرانین برای نگهداری در داخل منزل بوده و نگهداری این گونه سگ ها در حیاط و باغ، باعث ترس و آزار حیوان خواهد شد.
بنابراین اول به امکانات نگهداری خود و فضایی که می توانید به سگتان اختصاص دهید فکر کنید و متناسب با آن سگ مورد نظر خود را خریداری کنید. قبل از آمدن سگ به خانه، محل نگهداری او باید آماده باشد تا از این نظر دچار مشکل نشوید.

محل نگهداری توله های زیر 2 ماه

توله سگ های ( ژرمن شپرد ) زیر 2 ماه حیواناتی بسیار حساس و آسیب پذیر بوده و با کوچکترین سهل انگاری دچار آسیب های جدی و گاهی جبران ناپذیری می شوند و با توجه به این که در این سنین توله ها هنوز در برابر بیماری ها واکسینه نشده اند، فراهم کردن محیط مناسب و به دور از آلودگی برای آن ها از اهمیت زیادی برخوردار است. توله سگ های ( ژرمن شپرد ) زیر 2 ماه که هنوز در کنار مادر خود زندگی می کنند تحت حمایت سگ ماده ( ژرمن شپرد ) خواهند بود .
محل نگهداری توله های کمتر از 2 ماه که مادر ندارند، باید نرم و تمیز بوده، دمایی در حدود 20 تا 25 درجه سانتی گراد داشته باشد و در معرض جریان مستقیم هوا یا باد کولر نباشد. در فصول سرد سال اگر احساس می کنید محل نگهداری توله ها سرد تر از آن چیزی است که بیان شد، می توانید یک کیسه آب گرم را در حوله یا پارچه ای ضخیم پیچیده و در سبد نگهداری آن ها قرار دهید. محیط های گرم و مرطوب نیز برای توله سگ ها ( ژرمن شپرد ) مناسب نبوده و لازم است آن ها را در محلی که تهویه ی مناسبی دارد نگهداری کنید. تا حدود 3 هفتگی توله ها تمایل زیادی برای خارج شدن از لانه ندارند و ترجیح می دهند که در کنار مادر خود باقی بمانند. ولی از 3 هفتگی به بعد توله ها به تدریج محدوده فعالیت خود را افزایش داده و از لانه خارج می شوند. حدود 1 ماهگی به بعد کنجکاوی و ماجراجویی توله سگ ها ( ژرمن شپرد ) برای شناخت محیط اطراف خود بیشتر شده و ممکن است به مکان ناشناسی وارد شوند. بنابراین در زمانی که کسی در کنار حیوان حضور ندارد ، حتما توله ها را در محل بسته ای که نتوانند از آن خارج شوند نگه دارید زیرا در غیر این صورت علاوه بر آسیب زدن به لوازم منزل، ممکن است خود را نیز به خطر بیاندازند.
استفاده از جعبه هایی با دیواره های بلند که فضای نسبتا خوبی داشته باشد برای این منظور مناسب است. بهتر است کف جعبه از چندین لایه روزنامه باطله پوشیده شده باشد تا در صورت آلوده شدن به راحتی تمیز کنید. سعی کنید محل نگهداری توله سگ ها ( ژرمن شپرد ) در این سنین به دور از رفت و آمد روزانه باشد و تا حد ممکن آن ها را بیرون از منزل نبرده و از تماس آن ها با دیگر سگ ها جلوگیری کنید.

محل نگهداری توله های بالای 2 ماه

در این سن کم کم سعی کنید لانه ای برای سگ ( ژرمن شپرد ) خود در نظر بگیرید و او را عادت دهید مدتی از روز را در آن جا بماند. لانه سگ باید به اندازه ی کافی جا داشته باشد و طوری ساخته شده باشد که درب آن از بیرون بسته شود یا طوری باشد که در مواقع لزوم بتواند مانع خروج حیوان شود تا هر وقت که لازم شد، مدتی را درون آن محبوس باشد. برای این منظور سبد های مخصوصی ساخته شده که علاوه بر لانه، وسیله حمل و نقل سگ نیز به شمار می رود. این لانه را با چوب هم می توانید درست کنید.
بسیار مهم است که سگ ( ژرمن شپرد ) به خصوص در سنین پایین نباید همیشه در خانه آزاد باشد و فقط زمانی که کسی مراقب اوست بتواند آزادانه در خانه گردش کند.این نکته به خاطر بازی گوشی توله سگ ها در این سنین بسیار حائز اهمیت است، زیرا ممکن است به خود و وسایل خانه آسیب بزند یا چیزهای مختلف را از روی کنجکاوی ببلعد. ممکن است سیم برق را جویده و یا با کشیدن رومیزی، تمام وسایل را روی خودش بریزد. گاهی اوقات نیز بی صدا در گوشه ای نشسته و شروع به جویدن گوشه مبل یا لباس، کفش و جوراب شما بکند. تمام این رفتارها می تواند برای سگ ( ژرمن شپرد ) خطر آفرین باشد اگر از سنین پایین به سگ خود بیاموزید که مدتی از روز را باید محدود باشد، برای بقیه روزکه از او نگهداری خواهید کرد مشکل کمتری خواهید داشت و سگ ( ژرمن شپرد ) شما هم به زودی به این طریقه زندگی عادت مى كند.از سویی دیگر سگ ها( ژرمن شپرد ) نیاز به محیطی متعلق به خود دارند تا در آن بخوابند یا در هنگام احساس خطر به آن جا پناه ببرند. در انتخاب اندازه ی لانه باید زمان بلوغ و بزرگ شدن جثه ی حیوان را در نظر بگيريد.درمورد سگ های بزرگی که قرار است در حیاط زندگی کنند این لانه می تواند موقتی باشد.
کف بستر توله ها باید نرم و تمیز بوده و قابل تعویض باشد. توله ها در این سن به ندرت در لانه خود ادرار و مدفوع می کنند و دوست دارند محل زندگی خود را تمیز نگه دارند.

محل نگهداری توله

محل نگهداری سگ های بالغ

با افزایش سن، سگ شما کم کم لانه خود را شناخته و به آن عادت مى کند. برای سگ های کوچکی که در منزل نگهداری می شوند، لانه باید در قسمت مشخصی از منزل كه در دسترس حیوان است قرار داشته باشد.
توجه داشته باشید که لانه سگ ( ژرمن شپرد ) باید قابل شست و شو و نظافت بوده و هر چند وقت یک بار تمیز و در صورت لزوم ضد عفونی شود. این لانه باید متناسب با جثه سگ بوده و برای او کوچک نباشد. سگ ها ( ژرمن شپرد ) معمولا لانه خود را تمیز نگه می دارند و داخل آن ادرار و مدفوع نمی کنند. آن ها دوست دارند لوازم شخصی، اسباب بازی ها و عروسک های خود را داخل خانه ببرند و در آن جا با آن ها بازی کنند.
از گذاشتن ظرف غذا و آب داخل لانه خود داری کنید. چرا که باعث آلودگی لانه شده و در تابستان محل تجمع حشرات خواهد شد.
سعی کنید محل لانه را زیاد جا به جا نکنید تا حیوان احساس مالکیت و امنیت خود نسبت به لانه را از دست ندهد. محل این لانه در منزل بهتر است دور از رفت و آمد و سر و صدا بوده و در کنارلوازم گرما زا، سرما زا و پر سر و صدا نباشد. جریان مستقیم باد کولرو تابش مستقیم آفتاب بر روی لانه ، برای سگ ( ژرمن شپرد ) مشکل ساز خواهد بود. به سگ ( ژرمن شپرد ) خود بیاموزید که شب ها را در لانه اش بخوابد. حضور سگ در تختخواب، کار صحیحی نیست و علاوه بر این که می تواند سلامت شما را به خطر اندازد، ممکن است شما به طور ناخواسته و در هنگام خواب، به حیوان آسیب وارد کنید.
در مورد سگ های بزرگ و نگهبان ( ژرمن شپرد ) شرایط کمی فرق می کند. لانه این سگ ها باید در بیرون از منزل و در حیاط ، باغ و یا حیاط خلوت باشد. از آن جا که سگ های نگهبان در طول روز نباید از لانه خارج شوند، بهتر است لانه های آن ها کمی وسیع تر و جا دارتر باشد و در صورت امکان حیاطی برای آن ها در نظر گرفته شود. این محل می تواند شامل یک لانه سیمانی یا چوبی متناسب با ابعاد حیوان و یک محل فنس کشی شده وسیع تر در اطراف آن به عنوان محل گشت زنی باشد. اگر امکان ساخت چنین لانه ای را داشته باشید برای سگ ( ژرمن شپرد ) شما بسیار ایده آل و مطلوب خواهد بود. در غیر این صورت همان لانه چوبی یا سیمانی به تنهایی کافی است.
هنگام ساخت لانه دقت کنید که در دیواره های داخلی و خارجی آن اجسام تیز و برنده مثل میخ و سیم وجود نداشته باشد تا بدن سگ ( ژرمن شپرد ) را زخمی نکند. سقف لانه باید شیب دار و عایق بندی شده باشد تا از نفوذ آب باران، گرمای خورشید و سرمای زمستان جلوگیری کند. دهانه لانه هم باید به اندازه ی کافی وسیع باشد تا در هنگام ورود و خروج، پهلوهای حیوان به دیواره ها ساییده نشود. کف آن نیز بهتر است شیب ملایمی به بیرون داشته باشد تا در زمان شستشوی لانه و یا در هنگام بارندگی، آب درون آن جمع نشود. برای پوشش کف، بهتر است از سرامیک یا موزاییک استفاده کنید تا شست و شو و ضد عفونی آن آسان باشد. قرار دادن یک پنجره کوچک در دیواره لانه به تهویه آن کمک خواهد کرد.
محل لانه سگ های نگهبان ( ژرمن شپرد ) باید به دور از رفت و آمد و سر و صدا باشد تا سگ ( ژرمن شپرد ) نتواند افرادی که در روز در خانه آمد و شد دارند را ببیند. در غیر این صورت، دیدن افراد برای او عادی شده و دیگر به غریبه ها پارس نمی کند. از سوی دیگر سگ های نگهبان ( ژرمن شپرد ) برای این که شب ها بتوانند بیدارو هوشیار باشند باید در روز به استراحت كنند. سرو صدا و رفت و آمد زیاد مانع استراحت و خواب سگ در روز شده و او در زمان نگهبانی در شب خسته و خواب آلود خواهد شد.
توله های سگ نگهبان ( ژرمن شپرد ) باید از حدود 5 الی 6 ماهگی به لانه اصلی خود منتقل شوند.

محل نگهداری سگ بالغ

 

34 نظر در “محل نگهداری مناسب سگ

  1. مهدی گفت:

    با سلام من خیلی سگ ژرمن شپرد رو دوست دارم ولی میخوام تو باغ نگهش دارم که شاید هر یکی دو روز یه بار بتونم بهش سر بزنم به نظرتون سگ مناسبیه و به درد این کار میخوره؟با تشکر

    1. ژرمن شپرد گفت:

      باسلام
      یهتر اینه که کسی باشه که هرروز بتونه بهش رسیدگی کنه ولی برای اینکه بتونیم بهتر راهنماییتون کنیم با شماره 09121202189 آقای رزمگیر تماس بگیرین.
      ممنون

    2. Nima گفت:

      خیلی سگ خوبیه لطفا بگید توی انبار کوچیک میشه کزاشتش

    3. مجید گفت:

      خیر به هیچ وجه. چون سگ نیاز به مراقبت مداوم دارد یک سگ را وقتی به حریم خود وارد میکنید باید مثل یکی از اعضای خانواده برایش حقوقی در نظر بگیرید. اینکه بکذاریدش در باغ و هر روز یکبار و یا دوروز یکبار بهش سربزنید امکان پذیر نیست

  2. صدرا گفت:

    مرسی از توضیح کامل و خوب شما من اجرا کردم و الان هم از سگ خود کامل راضی هستم

    1. ژرمن شپرد گفت:

      مرسی از شما که وقت گذاشتین و مطالب رو خوندین.خوشحالم که براتون مفید بوده

  3. آتنا گفت:

    سلام من قصد خرید سگ ژرمن رو دارم ولی از اونجایی که ما در یه شهر با اب و هوای گرم هستیم میخواستم بپرسم در صورتی که در ماه های اول که سگ کوچک هست میشه اون رو در خانه نگهداشت و وقتی بزرگتر شد در حیاط خانه باشه؟ سگ های ژرمن با آب و هوای گرم سازگار میشن؟

    1. Eliya_Durwin@ گفت:

      سازگاریشون خیلی کمه با اب و هوای گرنم.مگه اهل کجایین؟🤔

  4. داود گفت:

    سلام تازه مي خوام ي توله ژرمن بگيرم لطفا اگه ممكن است دستورات غذايي و ،روش تربيت و نگهداري ان را برايم بيان كنيد ممنون

  5. Reza گفت:

    با سلام و متشکر از راهنماییهای مفیدتان.
    چطوری میشه سگ رو با لونه ای که داره آشنا کرد تا شب که هوا سرده بره اونجا؟

  6. عظیم گفت:

    سلام چه نژادی پارس نمیکند

  7. رضا گفت:

    سلام‌ من یه توله ژرمن و میخوام تو اپارتمان نگه دارم اتاق تو پارکینگ دارم و هم تو تراس جا دارم به نظر شما کجا بهتر هیتش برای نگه داریش

  8. علیرضا گفت:

    سلام من یه باغ دارم که تقریبا تمام روز اونجام می خواستم بدونم میشه ژرمن شپرد رو اونجا نگه داشت و این که برای سگ سخت نباشه خیلی ممنون

  9. مریم گفت:

    با سلام من توله ژرمن 2 ماهه دارم که خیلی دوستش دارم ولی متاسفانه خیلی زیاد گاز میگیره دندونی های مختلف داره عروسک و هرچیزی که بتونه گاز بگیره تا لثه اش رو بخوارونه اما باز دست و پای من رو گاز میگیره و وقتی دعواش میکنم بیشتر گازم میگیره تو آپارتمان زندگی میکنه الان ولی خونه اصلیش تا 2-3هفته آینده اماده میشه و من میتونم منتقلش کنم به مکان اصلی زندگیش ولی الان رو نمیدونم باید چکارش کنم ضمن اینکه با اینکه جای دستشوییش رو بلده ولی گاهی اوقات هرجا دلش میخواد دستشویی میکنه

    1. نانو گفت:

      سلام تا کوچیکه گاز گازی میکنه همش بخاطر دندون دراوردن هست اما چهار پنج ماهگی دیگه گاز نمیگیره من دارم الان شش ماهش شده اما خیلی خوب شده برای دسشویی کردنشم حتما از مربی سگ کمک بگیرید تا اموزش لازم رو به سگتون بده

    2. آذین گفت:

      هروقت موقع نوازش یا بازی کردن، گازتون گرفت با صدای بلند بهش بگید “نه” و اگه توی بغلتونه بذاریدش زمین. اگه کنارتونه تنهاش بذارید و به یک اتاق دیگه برید. اگر بعد از نه گفتن شما دنبالتون میدوئه و مثلا پاتون یا شلوارتون رو به دندون میگیره، دوباره با صدای بلند بهش بگید “نه” و بغلش کنید بلندش کنید و بذاریدش کمی دورتر و تنهاش بذارید.
      اگه بعد از چند هفته باز هم تکرار میکرد این کارو با یک مربی رفتار صحبت کنین.

  10. ازاد گفت:

    چگونگی اموزش نگهبانی سگ ژرمن

  11. عاطفه گفت:

    سلام وقت بخیر
    من یه سگ ژرمن دارم که الان ۵۳ روزشته از نوزادی تا الان هر کار میکنم که عادت گاز گرفتنو کنار بزاره نمیشه
    میخواستم ببینم این رفتارش عادیه یا این که نه ،هر چی هم منعش میکنم از این کار بازم فایده نداره؟
    یه سوال دیگه هم داشتم اینه که براش توالت گذاشتم پد هم گذاشتم ولی اصلا روش نمیره برعکس میره روش میخوابه تو رخت خوابش هم گاهی وقتاخرابکاری میکنه
    بیرون از خونه نگهداری میکنم ازش

  12. محمد گفت:

    با سلام
    اگه کف قفس سگ یک ماهه رو خاک بدون آلودگی بریزیم مشکلی پیش نمیاد؟

  13. سارا گفت:

    سلام خسته نباشید
    من می تونم سگ ژرمن شپرد رو روی بالاپشت بوم خونم نگهداری کنم ؟

  14. سجاد قهرمانی گفت:

    با درود و تشکر از راهنمایی و مطالب بسیار اموزنده که در اختیار گذاشتید
    بنده باغی دارم که تقریبا اکثرا انحا هستم بیشتر مواقع و در حال حاظر دارم سگ ژرمن انجا میارم که توله 3 ماهه هست
    ولی هیچ ایده ایی ندارم برای ساخت لانه که با چی چطوری و در چه ابعادی یا در چه ارتفاعی باشه سقفش و از نظر جا خداروشکر هیچ مشکلی ندارم
    سپاسگزار میشم که بنده رو راهنمایی کرده و یک ایده متاسب با سایز ابعاد و متریالی که باید استفاده کنم راهنمایی کنید و برام خیلی مهمه که دوست جدیدم تو خونه جدیدش بسیار بسیار راحت باشه
    بی صبرانه منتظر پاسخ شما هستم
    اگر لطف بفرمایید با این شماره تماس بگیرید یا حتی پیام بدید من تماس بگیرم با شما ممنون میشم
    09122658121

  15. محمد گفت:

    می شده تا زنده است در خانه نگهداری کرد

  16. پارسا گفت:

    سلام من یک توله با قیمت ۱۰۰هزار میخواستم ممنون

  17. تیلور گفت:

    من می خواستم یه ژرمن بیادم. چون خییییلی دوست دارم این نژاد رو. می شه توی اپارتمان ۲۳۰ متری نکهداریش کرد؟

  18. میترا گفت:

    با سلام و خسته نباشيد مطلب برای من خیلی خوب بود بعد من می خوام یک توله ژرمن شولاين بگیرم بعد می شه در پارکینگ که یک اتاق بزرگ داره و هم نور می خوره هم آب و هوای خوبی داره نگهدارم یا نمیشه

  19. میترا گفت:

    با سلام و خسته نباشيد مطلب برای من خیلی خوب بود بعد من می خوام یک توله ژرمن شولاين بگیرم بعد می شه در پارکینگ نگهدارم یا نمیشه

  20. Arvin گفت:

    سلام من می خوام سگ ژرمن شپرد بخرم میشه تو آپارتمان نگه داری کرد

  21. محمدرضاسردابی گفت:

    سلام من دراهواز در اپارتمان زندگی میکنم میخواستم بپرسم ببینم میشه ژرمن شپرد رو در اپارتمان نگه داری کرد؟اخه من خیلی به ژرمن شپرد علاقه دارم میشه در اپارتمان نگه داری کرد؟از چند ماهگی باید بگیرمش که بهم عادت کنه؟

  22. هاتف گفت:

    من یک سگ ژزمن دوماهه دارم روی جیاط نگهس میدارم و قفسش هم یگم گرمه میشه پیشنهاد بدین چیکار کنم چون داخل خونه نمیتونم بیارم و هوا هم سرده

  23. Anita گفت:

    سلام
    ببخشید من می خوام یک توله ژرمن بیارم خونمون و خونمون تقریبا 70متر می خولستم ببینم میتونم یه توله بیارم؟؟؟ژرمن؟؟؟

  24. سگ ژرمن شپرد گفت:

    من عاشق سگ ژرمن شپرد هستم ولی کسی برای من نمی خره ..😔😔😔😔😞😞

  25. amir گفت:

    سلام من برای توله ژرمنم لونه چوبیدحرفه ای درت کردم و از سقف ان از این بخاری هایی م داخل کرسی میگذارند گذاشتم ک اتوماته ولی دمای اونو نمی دونن باید چقدر باشه تا تو له راحت باشه کرسی برقی با توله فاصله داره و محیط گرمه دمای محیط از ۴۵ روزگی تا اینکه سگ کاملا بالق بشه باید چند باشه ؟

  26. رادین گفت:

    سلام من ی توله حدودا ۳ ماهه دارم براش خونه نگیرم؟
    توله سگ کاریه و رو پشت بوم نگهش میدارم امشب یکم باد سرد اومده و یکم نگرانش شدم واس سرما
    چقدر مقاومه؟

  27. مجید گفت:

    سلام من باغ دارم سگ ژرمن شپر هفت ماه خریدم کمی اطلاعات دارم درمورد تربیتش اما کامل نیست لطفا اطلاعات من در این خصوص افزایش دهید .
    اگر کانالی در واتساپ دارید منم عضو کنید .
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *