مقالات آموزشی سگ ژرمن شپرد, بهداشت سگ

راه های طبیعی برای تمیز نگه داشتن دندان سگ

راه های طبیعی برای تمیز نگه داشتن دندان سگ
5/5 - (1 امتیاز)

مسواک زدن دندان سگ  در صورتیکه با شما همکاری نکند می تواند به یک چالش تبدیل شود و از سوی دیگر بعضی از افراد در مورد روش های پاکسازی دندان که به کمک بیهوشی انجام می گیرد، تردید دارند.

با این حساب آیا راه های طبیعی و آسان دیگری برای تمیز نگهداشتن دندان های سگ ها ( ژرمن شپرد ) وجود دارد؟

1- آنزیم ها

برای برخی از سگ های بیمار ( ژرمن شپرد )  که بیماری قلبی پیشرفته ای دارند،جرم زدایی تحت بیهوشی غیرممکن است.پیشنهاد می شود به عنوان جایگزین از یک آنزیم هضم کننده ارزان قیمت به نام پرونزیم استفاده شود  که معمولا در کلینیک ها و پت شاپ ها موجود است و تمامی رسوب های دندان را به طور موثری هضم کرده و جرم هارا کنترل کرده و از بین می برد.

خمیر دندان های مخصوص سگ ( ژرمن شپرد ) با آنزیم هایی که در خود دارند، با از بین بردن باکتری ها ، به حذف جرم ها نیز کمک می کنند.در صورتیکه سگ شمادر مقابل مسواک زدن از خود مقاوت نشان می دهد،این مورد برای شما کاربردی ندارد.

2- عصاره های گیاهی

ترکیب عصاره های گیاهی  هسته انگور ،عصاره گریپ فروت ، روغن آویشن ، روغن نعناع برای پیشگیری و نیز از بین بردن جرم و التیام لثه های سگ ها ( ژرمن شپرد ) بسیار موثر عمل می کند.کار کردن با این محصول که در قالب یک اسپری و یک ژل وارد بازار شده ، بسیار راحت بوده که این خود مزیت بزرگی به حساب می آید.ترکیبات حاوی عصاره های نعناع و گل رز هم یکی دیگر از محصولات بسیار کارآمد برای از بین بردن جرم و حمایت از بهداشت دهان و دندان  سگ ها( ژرمن شپرد ) است.

3- هومیوپاتی

اگر فکر می کنید تشکیل جرم در دندان سگ ( ژرمن شپرد )  شما بیش از حد معمول صورت می گیرد،نوعی درمان هومیوپاتی به نام فراگاریا می تواند موثر باشد. به مدت یک ماه ، روزی یک یا دو قرص fra-garia 6x به سگ ( ژرمن شپرد )  بدهید. داروهای هومیوپاتی در اصل با تحریک سیستم ایمنی به درمان کمک می کنند بنابراین مصرف یک یا دو قرص برای هر سگ  با هر اندازه ای کافی خواهد بود.

راههای طبیعی برای تمیز نگه داشتن دندان

4- استخوان خام

استخوان های خام نه تنها خوشمزه هستند و جویدن آنها نیز نوعی تفریح است،بلکه روند فشار روی آنها علاوه بر تحریک لثه ها ، استخوان فک را هم با تمرین ، مستحکم تر کرده و جرم هارا نیز از دندان های سگ ( ژرمن شپرد )  پاک می کند.یک استخوان خام مناسب ، فراهم کننده ی ساعت ها سرگرمی و لذت برای سگ ( ژرمن شپرد )  شما و تضمین کننده سلامت دندانی آن است.این مورد به عنوان جایگزینی برای مسواک است و شاید بهتر از جرم گیری دندان برای سگ های ( ژرمن شپرد ) شما کاربرد داشته باشد.با این حال مطمئن باشید که استخوان مناسبی را برای او انتخاب کرده اید.

قلم ران و دست گاو که بلع یا خرد شدن آن عملا غیرممکن است گزینه مناسبی خواهد بود.شما باید مراقب باشید و از کوچکتر نشدن استخوان اطمینان پیدا کنید و اگر چنین اتفاقی افتاد آن را با نمونه جدید جایگزین کنید.در نظر داشته باشید که استخوان نامناسب می تواند از خود ، مشکلات متنوعی ( گیر کردن بین دندان ها ) و مشکلات جدی دیگر ( ساکن شدن در معده یا سوراخ کردن دیواره روده ) برجای گذارد.

خطرناک ترین موارد ، استخوان های مرغ یا بوقلمون و حتی استخوان های کوچک جدا شذه از گوشت بره ، گوساله و گاو هستند که ممکن است خرد و یا بلع شوند.به هرحال زمانی که به سگتان  استخوان مناسب می دهید ، می توانید با آسودگی خاطر ، از این حقیقت که دندان ها و لثه اش سالم تر خواهند شد لذت ببرید.

دانستن این نکته که می توانید به آسانی ، بهداشت دهان و دندان سگ ( ژرمن شپرد )  خود را که برای مسواک زدن با شما همکاری نمی کند و یا بردن او جهت روندهای درمانی دندانی مکرر، تجربه کنید لذت بخش نیست؟

2 نظر در “راه های طبیعی برای تمیز نگه داشتن دندان سگ

  1. جالب بود ! سپاس از اطلاعات تان !

  2. نغمه گفت:

    درود وسپاس آیا از استخوان برای توبه سگ سه ماهه یا چهار ماهه هم می‌توان استفاده کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *