مقالات آموزشی سگ ژرمن شپرد, تغذیه سگ

ضررهای تشویقی برای سگ ( ژرمن شپرد )

تشویقی 3
5/5 - (1 امتیاز)

تشویقی می تواند مشکل ساز باشد؛کالری مصرفی سگ  خود را به طور کامل محاسبه کنید.

تنها شما نیستید که به سگ ( ژرمن شپرد ) خود تشویقی می دهید.انجمن پیشگیری از چاقی حیوانات خانگی در سال 2012 گزارش کرد که 93% صاحبان به سگ ( ژرمن شپرد )  خود تشویقی می دهند و 4-1 مورد از آنها بیش از 3-1 تشویقی در روز استفاده می کنند.اما تشویقی ها می توانند به سرعت کالری را اضافه کنند،بنابراین بسیار مهم است که مراقب هر آنچه سگ ( ژرمن شپرد ) شما می خورد،باشید.

کالری تشویقی ها چه مقدار است؟

میزان انرژی دریافتی از تشویقی ها می تواند بسیار بالا باشد.یک سگ 5کیلوگرم با وزن نرمال، تنها به حدود 300 کالری در روز نیاز دارد، یک بیسکویت سگ یا استیک های دندانی می تواند بین  10-30 کالری انرژی داشته باشد.  روزانه  دو عدد بیسکویت دایجستیو  12% کالری روزانه سگ را تامین می نماید.

اگر شما به دنبال تشویقی هایی با کالری پایین هستید،سبزیجات حاوی آب زیاد مانند لوبیا سبز،تکه های هویج،خیار و برش های کدو سبز برای سگ ها   را در نظر داشته باشید.گوشت خالص پخته شده مانند بوقلمون یا مرغ برای سگ ها   جایگزین مناسبی برای تشویقی های با کالری زیاد و غذای انسان می باشدو از آنها در مقادیر متوسط استفاده کرده و آنها را به نکه های کوچک تقسیم کنید.

تشویقی

همواره مراقب باشید

اگر شما میزان انرژی که سگتان  از تشویقی و اسنک دریافت می کند را محاسبه نکنید،به راحتی می تواند موجب پرخوری شود.حتی اگر شما در مورد تغذیه سگ ( ژرمن شپرد ) مسئول نیستید،بهتر است مراقب تشویقی ها باشید.تکه های غذا از سفره غذا یک یا دو بار در روز می تواند رژیم غذایی سگ ( ژرمن شپرد ) شما را به هم بریزد و حتی موجب دل درد یا دیگر مشکلات گوارشی شود.

تشویقی سگ

از تشویقی های خوراکی دوری کنید

حفظ رژیم غذایی سالم سگ( ژرمن شپرد )  شما و کمک به حفظ تناسب اندام و سلامت سگ بهترین راه برای مراقبت از اوست.اگر شما می خواهید به او جایزه بدهید،به جایزه هایی غیرخوراکی فکر کنید.به جایگزین کردن تشویقی های خوراکی با گذراندن وقت بیشتر با سگ ( ژرمن شپرد ) خود بیندیشید؛زمانهایی برای گرومینگ،ماساژ شکم ،زمان های بازی و بازی در حیاط یا پیاده روی طولانی.عشق خود را به سگتان ( ژرمن شپرد )  با تکه های مناسبی از غذای سالم و توجه بی دریغ خود یا حتی یک اسباب بازی جدید نشان دهید.

نکات زیر را به خاطر بسپارید

  • کالری موجود در تشویقی ها و اسنک ها سریعتر از آنکه شما تصور کنید افزایش می یابد.
  • سگ شما ( ژرمن شپرد ) باید از کمتر از 10-5% انرژی روزانه شان را از تشویقی ها دریافت کنند.
  • سعی کنید از غذای حیوانات نه انسان به عنوان تشویقی استفاده کنید.قسمت کوچکی از غدای روزانه سگتان ( ژرمن شپرد )  می تواند بسیار مناسب باشد.
  • راه های جایگزین را برای نشان دادن محبت به سگتان ( ژرمن شپرد )  انتخاب کنید مانند شانه کردن و بازی.

 

یک نظر در “ضررهای تشویقی برای سگ ( ژرمن شپرد )

  1. اعظم گفت:

    درود بر شما واقعا مطالب آموزنده ای بود برام من تا الان تشویقیای پر کالری میدادم به ژرمنم الان فهمیدم چه اشتباهی میکردم بعضی از بیقراریاش شاید به خاطر همین بود. از این به بعد دیگه میدونم باید چه تشویقیایی بهش بدم که هم دوست داشته باشه هم به ضررش نباشه🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *