بلاگ, تغذیه سگ

بهترین مارک غذای خشک سگ

بهترین غذای خشک برای سگ را از کجا بخریم؟
5/5 - (1 امتیاز)

انتخاب بهترین مارک غذای خشک سگ یکی از موضوعاتی است که بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی به آن فکر می‌کنند. اما نمی‌شود گفت که کدام برند غذای خشک سگ از بقیه برتر است چون هر برند خصوصیات و ویژگی‌های خاص خود را دارد که آن را مورد علاقه و محبوب می‌کند.

بیش از هرچیز باید برای انتخاب بهترین مارک غذای خشک سگ با دامپزشک پت خود مشورت کرده و شرایط سلامت آن را در نظر بگیرید.

غذای خشک برای سگ بهتر است یا غذای کنسروی؟

پیش از پرداختن به بهترین مارک غذای خشک سگ بهتر است نگاهی به تفاوت غذای خشک سگ و کنسرو بپردازیم. انتخاب بین این دو غذای سگ بستگی به سلیقه، نیازهای تغذیه‌ای و وضعیت سلامتی سگ شما دارد. به طور کلی، می‌توان چند مزیت و معیوب برای هر نوع غذا برشمرد:

  • غذای خشک: این نوع غذا راحت، اقتصادی و ماندگار است. همچنین به تقویت دندان‌ها و پاکیزگی دهان سگ کمک می‌کند. اما ممکن است سگ شما از آن خوشش نیاید یا به آن حساسیت داشته باشد. همچنین باید مراقب باشید که سگ شما آب کافی بنوشد زیرا غذای خشک رطوبت کمی دارد.
  • غذای کنسروی: این نوع غذا معمولاً خوشمزه‌تر، تازه‌تر و بافت طبیعی‌تری دارد. همچنین می‌تواند برای سگ‌هایی که مشکلات گوارشی، کلیوی یا قلبی دارند مناسب باشد. اما ممکن است گران‌تر، کمتر موجود و زود فاسد شود. همچنین ممکن است باعث چاقی یا مشکلات دندانی سگ شما شود.

بیشتر بدانید: راه های طبیعی برای تمیز نگه داشتن دندان سگ

غذای خشک برای سگ بهتر است یا غذای کنسروی؟

توجه به نژاد سگ در انتخاب غذای خشک

علاوه بر انتخاب بهترین مارک غذای خشک سگ، باید به نژاد حیوان خانگی خود نیز توجه کنید. از بین غذاهای خشک تولید برندهای مختلف، می‌توانید هر کدام را که دوست دارید بخرید، اما مراقب باشید که غذای خشک مناسب نژاد سگ خود را انتخاب کنید.

توجه به نژاد سگ در انتخاب غذای خشک از آن رو است که تکه‌های غذاهای خشک بر اساس اندازه سگ‌ها تولید می‌شوند. برای نمونه سگ‌های نژاد بزرگ که پوزه‌های بزرگی دارند، نیاز به تیکه‌های بزرگ‌تری دارند، اما سگ‌های نژاد کوچک تکه‌های کوچک‌تر را راحت‌تر می جوند.

چه میزان غذای خشک برای سگ بگیریم؟

به یاد داشته باشید که سگ شما خودش طعم غذای خود را انتخاب می‌کند یعنی بر اساس سلیقه و مزاج خودش. بنابراین نخست یک غذای خشک با وزن کم تهیه کنید و بعد اگر حیوان شما خوشش آمد، وزن بیشتری از آن را خریداری کنید.

این نکته را هم در نظر بگیرید که برای انتخاب بهترین غذا برای سگ خود، بهتر است با دامپزشک مشورت کنید و نیازهای تغذیه‌ای و سلامتی سگ خود را در نظر بگیرید.

توجه به نژاد سگ در انتخاب غذای خشک

بهترین مارک غذای خشک سگ کدام است؟

گشتی در سایت های داخلی و خارجی شما را به چند نام شناخته شده در زمینۀ تولید غذای خشک سگ می رساند. در ادامه به چندین مارک غذای خشک سگ پرداخته ایم:

  • رویال کنین: این برند یکی از معروف‌ترین و معتبرترین برندهای غذای سگ و گربه است که غذاهای خشک و کنسروی با کیفیت و تنوع بالا را برای حیوانات خانگی تولید می‌کند. این غذاها دارای مواد اولیه با کیفیت، پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، امگا-۳ و پری‌بیوتیک هستند که به سلامتی و رشد سگ‌ها کمک می‌کنند.
  • بلو بوفالو: این تولید کننده غذای خشک سگ، یکی از محبوب‌ترین و باکیفیت‌ترین برندهای غذای سگ و گربه است که غذاهای خشک و کنسروی با کیفیت و تنوع بالا را برای حیوانات خانگی تولید می‌کند. غذاهای تولیدی این برند به سلامتی و رشد حیوانات خانگی کمک می‌کنند. بلو بوفالو همچنین غذاهای رژیمی و ویژه برای حیوانات خانگی که مشکلات گوارشی، پوستی، کلیوی، قلبی یا مفصلی دارند را نیز عرضه می‌کند.
  • اوپن فارم: این عرضه کننده غذای پت از جدیدترین و مدرن‌ترین برندهای تولید غذای خشک سگ و گربه است که غذاهای خشک و کنسروی با کیفیت و تنوع بالا را برای حیوانات خانگی تولید می‌کند. این غذاها دارای گوشت‌های ارگانیک، بدون غلات و با محتوای پروتئین بالا هستند که به سلامتی و رشد حیوانات خانگی کمک می‌کنند.
  • مریک: این برند نیز از جمله پیشروترین و باسابقه‌ترین برندهای غذای سگ و گربه است که غذاهای خشک و کنسروی با کیفیت و تنوع بالا را برای حیوانات خانگی تولید می‌کند. این غذاها دارای گوشت‌های تازه، سبزیجات و میوه‌های مغذی و مکمل‌های طبیعی مانند گلوکوزامین و امگا-۳ هستند.
  • استلا و چویی: دیگر برند تولید کننده غذای خشک سگ نیز استلا و چویی نام دارد. غذاهای تولید این برند دارای گوشت‌های تازه، بدون غلات و با افزودن پروبیوتیک‌ها و ویتامین‌ها هستند که به سلامتی و رشد حیوانات خانگی کمک می‌کنند. استلا و چویی همچنین غذاهای رژیمی و ویژه برای حیوانات خانگی که مشکلات گوارشی، پوستی، کلیوی، قلبی یا مفصلی دارند را نیز عرضه می‌کند.

بهترین غذای خشک برای سگ را از کجا بخریم؟

بهترین غذای خشک برای سگ را از کجا بخریم؟

حالا که در مورد بهترین مارک غذای خشک سگ صحبت کردیم شاید برایتان این سؤال پیش آمده که بهترین غذای خشک برای سگ را از کجا بخریم؟

برای خرید غذای خشک سگ می توانید علاوه بر پت شاپ های موجود در شهرها از فروشگاه های آنلاین نیز استفاده کنید. یکی از این فروشگاه ها، فروشگاه آنلاین شاینی پت است.  شاینی پت به عنوان یکی از معتبرترین فروشگاه‌های آنلاین لوازم حیوانات خانگی و غذای حیوانات خانگی شناخته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *