مقالات آموزشی سگ ژرمن شپرد, تغذیه سگ

تغذيه توله سگ هاى ٦ماه تا ١سال ( ژرمن شپرد – شیتزو )

تغذيه توله سگ هاى ٦ماه تا ١سال ( ژرمن شپرد - شیتزو )
5/5 - (1 امتیاز)

در اين سن سگ ها به ویژه  توله ژرمن شپرد و توله شیتزو به ٢وعده غذا در روز نياز دارند و استفاده از شير به عنوان يك نيم وعده مفيد خواهد بود.(اگر حيوان به اسهال مبتلا نشود)

تا اين زمان حيوان كاملا بايد به مقررات غذا خوردن شامل محل غذا خوردن، ساعت غذاخوردن و ظرف غذاى مخصوص خود عادت كرده باشد. حيوان شما بايد ساعات مشخصى از شما غذا بخواهد كه در اين سن شامل ١وعده غذاى كامل در صبح، يك نيم وعده سبك در ظهر و يك وعده كامل در شب باشد،از دادن غذاى اضافه در بين اين ساعات به توله ( ژرمن شپرد – شیتزو ) خوددارى كنيد.غذا نبايد بيش از ٢٠ تا ٢٥ دقيقه جلوى حيوان بماند،اگر در اين مدت غذايش را نخورد آن را برداشته و حيوان را تا وعده بعدى گرسنه نگه داريد.بعد از مدت كوتاهى او خواهد آموخت كه غذايش را بايد هرچه زودتر بخورد وگرنه گرسنه خواهد ماند.

وعده هاى غذايي در اين سن بايد كامل و حاوى مقدار لازم پروتئين،كربوهيدرات،چربى و انواع ويتامين ها باشد.حيوان خود را به خوردن يك نوع غذا عادت ندهيد و سعى كنيد تنوع را در غذاى او رعايت كنيد،حيوانى كه فقط گوشت مرغ يا گوشت قرمز بخورد بعد از مدتى ضعيف شده و دچار سوءتغذيه خواهد شد.

غذای خام سلامت توله سگ را به خطر می اندازد

از دادن غذاهاى خام و يخ زده و داغ به توله سگ ( ژرمن شپرد – شیتزو )  خوددارى كنيد .غذاى خام مي تواند منبع آلودگى انگلى و ميكروبى بوده و سلامت حيوان را به خطر بياندازد.غذاى يخ زده نيز باعث تخريب مخاط دستگاه گوارشى حيوان شده و موجب اسهال مي شود و همچنين اين آزردگى مخاطات مى تواند باعث فعال شدن ميكروب هاى موجود در دستگاه گوارش شده و سم اين باكترى ها ممكن است حيوان را مسموم كرده و حتى باعث مرگ او شود، دادن غذاهاى داغ هم به دليل اينكه باعث سوزاندن دهان و مخاطات مرى حيوان مى شود نامناسب است.

كارشناسان اين امر تاكيد دارند كه از ابتدادر كنار غذاى خانگى از غذاهاى خشك و كنسروهاى مخصوص سگ ( ژرمن شپرد – شیتزو ) براى تامين موادمعدنى و ويتامين هاى مورد نياز سگ حتما استفاده شود.براى كسب اطلاعات بيشتر به بخش لوازم جانبى سگ مراجعه كنيد.

تا اين زمان حيوان كاملا بايد به مقررات غذا خوردن شامل محل غذا خوردن، ساعت غذاخوردن و ظرف غذاى مخصوص خود عادت كرده باشد.

 

كارشناسان اين امر تاكيد دارند كه از ابتدادر كنار غذاى خانگى از غذاهاى خشك و كنسروهاى مخصوص سگ(ژرمن شپرد-شیتزو) براى تامين موادمعدنى و ويتامين هاى مورد نياز سگ حتما استفاده شود.

یک نظر در “تغذيه توله سگ هاى ٦ماه تا ١سال ( ژرمن شپرد – شیتزو )

  1. سحر گفت:

    سلام من الان یک سگ ژرمن شپرد ۳ ماهه دارم و برای تربیتش خیلی نگرانم،واسه اموزش هم میترسم بسپارمش به کسی🙁لطفا اگه میشه کمکم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *